Η νέα Mercedes-Benz GLC
Η νέα GLC είναι η επιτομή της μοντέρνας, σπορτίφ πολυτέλειας. Είναι το πιο δυναμικό μοντέλο της οικογένειας οχημάτων SUV της Mercedes-Benz. Αυτό υπογραμμίζει με την πρώτη ματιά η σχεδίασή της με τις μοναδικές αναλογίες, τις εντυπωσιακές επιφάνειες, τις όμορφα διαμορφωμένες ακμές και τη σαφή διαρρύθμιση του υψηλής ποιότητας εσωτερικού χώρου. Συναρπάζει επίσης με τις επιδόσεις και την αποδοτικότητά της στην οδήγηση. Η GLC διατίθεται μόνο ως υβριδικό όχημα, είτε ως plug-in υβριδικό μοντέλο είτε ως ήπιο υβριδικό με τεχνολογία 48 volt και ενσωματωμένη μίζα-δυναμό. Το plug-in υβριδικό μοντέλο προσφέρει αυτονομία άνω των 100 χιλιομέτρων (WLTP) που την καθιστά ιδανική για καθημερινή κυρίως ηλεκτρική οδήγηση. Η GLC κινείται άνετα σε κάθε έδαφος – τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου – και εντυπωσιάζει με την άνεση και την ευελιξία της. Το νέο σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα κάνει την οδήγησή της πολύ πιο ευκίνητη και ασφαλή. Εκτός δρόμου, εντυπωσιάζει με πολυάριθμα χαρακτηριστικά όπως το σύστημα 4MATIC στον βασικό εξοπλισμό, η αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση εκτός δρόμου στα μοντέλα plug-in, η οθόνη off-road και το «διαφανές καπό».
Οι υψηλές προδιαγραφές της νέας GLC είναι εμφανείς στην παραμικρή λεπτομέρεια. Για παράδειγμα, με την τελευταία γενιά του συστήματος infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience) έχει γίνει ακόμη πιο ψηφιακή και ευφυής – τόσο το υλικό όσο και το λογισμικό έχουν πραγματοποιήσει ένα άλμα προόδου, με την υψηλής ευκρίνειας εικόνα στην οθόνη του οδηγού και την κεντρική οθόνη να διευκολύνουν τον έλεγχο τόσο του οχήματος όσο και των λειτουργιών άνεσης. Οι δύο οθόνες LCD προσφέρουν μια ολιστική εμπειρία αισθήσεων καθώς οι πληροφορίες παρουσιάζονται με σαφώς οργανωμένο τρόπο. Η πλοήγηση πλήρους οθόνης παρέχει στον οδηγό βέλτιστη καθοδήγηση στη διαδρομή. Η επαυξημένη πραγματικότητα MBUX για πλοήγηση διατίθεται προαιρετικά. Μια κάμερα καταγράφει τον περιβάλλοντα χώρο μπροστά από το όχημα. Η κεντρική οθόνη δείχνει τις κινούμενες εικόνες, ενώ επάνω της προβάλλονται εικονικά αντικείμενα, πληροφορίες και δείκτες ως υπέρθετα στοιχεία όπως, μεταξύ αυτών, σήματα κυκλοφορίας, βέλη κατεύθυνσης, συστάσεις αλλαγής λωρίδας και αριθμοί οδών. Έτσι, διευκολύνεται σημαντικά η πλοήγηση, ειδικά σε αστικές περιοχές.
Η ικανότητα διαλόγου και μάθησης του φωνητικού βοηθού «Hey Mercedes» βασίζεται σε υπερσύγχρονους αλγορίθμους που του επιτρέπουν να προσαρμόζεται διαρκώς περισσότερο στις επιθυμίες και τις προτιμήσεις του χρήστη. Οι πάροχοι streaming μουσικής μπορούν να ενσωματώνονται απρόσκοπτα στο MBUX και, συνεπώς, οι πελάτες μπορούν να απολαμβάνουν μια εξατομικευμένη μουσική εμπειρία στο αυτοκίνητό τους. Με τη λειτουργία MBUX Smart Home, η GLC γίνεται ένα κινητό κέντρο ελέγχου για το σπίτι: η θέρμανση και ο φωτισμός, τα παντζούρια και οι ηλεκτρικές συσκευές μπορούν να παρακολουθούνται και να ελέγχονται εξ αποστάσεως.
«Η νέα GLC έρχεται με όλα εκείνα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν ένα Mercedes-Benz SUV: ασυμβίβαστα ασφαλή οδική συμπεριφορά, εξαιρετικά δυναμική οδήγηση και κορυφαία απόδοση εκτός δρόμου», έτσι περιγράφει τη νέα GLC ο Jörg Bartels, Head of Overall Vehicle Integration. «Με το υψηλό επίπεδο άνεσης ανάρτησης και την εντυπωσιακή συνολική ακουστική, η GLC είναι εξαιρετικός σύντροφος σε μακρινές διαδρομές και πολύ απολαυστική στην οδήγηση. Όσον αφορά στα ειδικά χαρακτηριστικά SUV, το άκρως πρωτοποριακό μας «διαφανές καπό» εξασφαλίζει αυξημένη αντίληψη του περιβάλλοντος όταν οδηγείτε εκτός δρόμου, για παράδειγμα. Για τη ρυμούλκηση, έχουμε εισαγάγει για πρώτη φορά μια βελτιστοποιημένη λειτουργία σχεδιασμού διαδρομής και υποβοήθησης σταθεροποίησης ρυμουλκούμενου σε ελιγμούς.»
Η νέα GLC είναι αμέσως αναγνωρίσιμη ως μέλος της οικογένειας Mercedes-Benz SUV. Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει τη γραμμή AVANTGARDE εξωτερικού με το πακέτο Χρωμίου με πλαίσια παραθύρων χρωμίου και μια νέα τεχνική προστασία κάτω μέρους με εμφάνιση χρωμίου, προσθέτοντας εντυπωσιακά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά και αναδεικνύοντας τις μοναδικές αναλογίες του οχήματος. Ένα από τα καθοριστικά σχεδιαστικά στοιχεία της GLC είναι το επανασχεδιασμένο μπροστινό τμήμα, με προβολείς που ενσωματώνονται απευθείας στη μάσκα ψυγείου, για να τονίζουν το πλάτος του οχήματος, και τη νέα μάσκα ψυγείου της γραμμής AVANTGARDE εξωτερικού, η οποία διαθέτει πλέον πλαίσιο χρωμίου και μία σπορτίφ γρίλια σε ματ γκρι χρώμα με διακοσμητικά στοιχεία χρωμίου. Η AMG Line περιλαμβάνει τη μάσκα ψυγείου με μοτίβο Mercedes-Benz.
Η σχεδίαση του αμαξώματος χαρακτηρίζεται από εκτενείς, εντυπωσιακές επιφάνειες που εμπλουτίζονται με όμορφα διαμορφωμένες ακμές στις πλευρές. Έτσι, τονίζονται οι θόλοι των τροχών και επιτυγχάνεται μια ισορροπία μεταξύ κομψότητας και εκτός δρόμου επιδόσεων. Οι επενδύσεις των θόλων τροχών στο χρώμα του οχήματος διατίθενται για πρώτη φορά από τη γραμμή εξοπλισμού AMG και επάνω, για να τονίζουν το σπορ χαρακτήρα της AMG Line, προαιρετικά σε συνδυασμό με μεικτά ελαστικά. Επίσης προαιρετικά, διατίθενται τα σκαλοπάτια επιβίβασης EASY-ENTRY και, από τη γραμμή εξοπλισμού AMG και επάνω, το πακέτο Night.
Άλλα χαρακτηριστικά που συντελούν στη σπορ, επιβλητική εμφάνιση είναι το φαρδύ μετατρόχιο και οι επίπεδες ζάντες 18 έως 20 ιντσών. Αρκετοί από τους εργοστασιακά διαθέσιμους τροχούς διαθέτουν μοντέρνα σχεδίαση με πολύ γυαλιστερό φινίρισμα και δίχρωμες επιφάνειες, ενώ είναι και αεροδυναμικά βελτιστοποιημένοι.
Τα νέα πίσω φώτα δύο τμημάτων έχουν εσωτερικό με τρισδιάστατη σχεδίαση και τονίζουν το πλάτος του πίσω τμήματος, όπου υπάρχει και μια τεχνική προστασία κάτω μέρους με εμφάνιση χρωμίου, στην οποία ενσωματώνονται οι επίσης χρωμιωμένες απολήξεις εξάτμισης.
Εσωτερικό: μοντέρνα, σπορτίφ πολυτέλεια
Καλώς ήρθατε στην μοντέρνα, σπορτίφ πολυτέλεια της Mercedes-Benz. Αυτό το μήνυμα μεταδίδει το εσωτερικό της νέας GLC με εξοπλισμό AVANTGARDE Line χωρίς καμία άλλη προσθήκη. Το ταμπλό οργάνων είναι σαφώς διαρθρωμένο. Το επάνω τμήμα μοιάζει με φτερό και διαθέτει νέα, επίπεδα στρογγυλά στόμια αεραγωγών που θυμίζουν τα αεροδυναμικά καλύμματα κινητήρα αεροσκάφους, ενώ το κάτω τμήμα εκτείνεται με τον πλούσιο διάκοσμό του αρμονικά μέχρι την κεντρική κονσόλα. Η υψηλής ανάλυσης οθόνη LCD 12,3 ιντσών (31,2 cm) στη θέση του οδηγού μοιάζει να αιωρείται ελεύθερα μπροστά από το ταμπλό σε σχήμα φτερού. Η κεντρική οθόνη 11,9 ιντσών (30,2 cm) ορθώνεται αρμονικά από την κεντρική κονσόλα, χωρίς καθόλου ενώσεις, και μοιάζει επίσης να αιωρείται πάνω από τον διάκοσμο του ταμπλό. Όπως το ταμπλό οργάνων, έτσι και η οθόνη είναι ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό.
Τα δύο άκρα του ταμπλό οργάνων πλαισιώνονται από τη μοντέρνα, εξαιρετικά λιτή σχεδίαση των επενδύσεων των θυρών. Αντανακλώντας τη σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας, το μπροστινό της τμήμα αποκτά τη μορφή ενός μεταλλικού στοιχείου προηγμένης τεχνολογίας. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως χειρολαβή και περικλείει τα χειριστήρια των ηλεκτρικών παραθύρων. Ένα άλλο κύριο χαρακτηριστικό είναι η μονάδα χειρισμού με τα ενσωματωμένα χειριστήρια ρύθμισης για τα καθίσματα και τη λαβή ανοίγματος πόρτας.
Η πρωτοποριακή σχεδίαση των καθισμάτων της νέας GLC παίζει με τις επίπεδες και καμπύλες επιφάνειες, χαρίζοντας οπτική ελαφρότητα. Τα προσκέφαλα και η καλυμμένη σύνδεσή τους με την πλάτη του καθίσματος έχουν επανασχεδιαστεί. Η νέα GLC διατίθεται με δερμάτινο ταμπλό οργάνων και ακμές παραθύρων σε εμφάνιση δέρματος νάπα (προαιρετικά, βασικός εξοπλισμός στη γραμμή AMG). Ορισμένα διακοσμητικά στοιχεία διαθέτουν καινοτόμες επιφάνειες όπως, μεταξύ άλλων, οι νέες επενδύσεις ξύλου με ανοικτούς πόρους σε καφέ αποχρώσεις, καθώς και μια επένδυση μαύρου ξύλου με ανοικτούς πόρους που ενσωματώνει ένα λεπτό ένθετο αλουμινίου κατά μήκος του ταμπλό.
Οι βασικές διαστάσεις της νέας GLC δίνουν έμφαση στην ακόμα πιο δυναμική και επιβλητική εμφάνιση του SUV. Με μήκος 4.716 mm, είναι 60 mm μακρύτερη και 4 mm χαμηλότερη από το προηγούμενο μοντέλο. Τα μετατρόχια έχουν αυξηθεί κατά 6 mm μπροστά (τώρα: 1627 mm) και 23 mm πίσω (τώρα: 1640 mm). Το μεγαλύτερο μήκος του οχήματος λειτουργεί προς όφελος του μεταξονίου καθώς και των μπροστινών και πίσω προβόλων. Το πλάτος οχήματος του οχήματος έχει διατηρηθεί στα 1.890 mm.
Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών επωφελείται από τον μακρύτερο πίσω πρόβολο και αυξάνεται σημαντικά στα 620 λίτρα (+70 λίτρα σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο), γεγονός που γίνεται ιδιαίτερα αισθητό στην καθημερινότητα, στις οικογενειακές διακοπές ή τις περιστασιακές μεταφορικές ανάγκες. Στον βασικό εξοπλισμό της GLC περιλαμβάνεται το πίσω καπό EASY-PACK, το οποίο ανοίγει και κλείνει άνετα με το πάτημα ενός κουμπιού: πατώντας το κουμπί στο κλειδί του οχήματος, τον διακόπτη στην πόρτα οδηγού ή τη λαβή απασφάλισης στο πίσω καπό.
Στην πλέον ευνοϊκή αεροδυναμική διαμόρφωση, ο συντελεστής οπισθέλκουσας της GLC είναι μόλις Cd = 0,29, βελτιωμένος κατά δύο δέκατα από το προηγούμενο μοντέλο (Cd = 0,31) – μια αξιοσημείωτη εξέλιξη για SUV με συμβατικό σύστημα κίνησης. Η βελτίωση της οπισθέλκουσας και του αεροδυναμικού θορύβου επιτεύχθηκε χάρη σε εκτενείς ψηφιακές προσομοιώσεις (Computational Fluid Dynamics
– Υπολογιστική Ρευστοδυναμική), καθώς και δοκιμές με πραγματικά οχήματα στην αεροακουστική-αεροδυναμική σήραγγα.
Στη βελτίωση της αεροδυναμικής της νέας GLC συντελούν πολλοί παράγοντες. Τα σημαντικότερα μέτρα περιλαμβάνουν τα εξής:
-
Σύστημα ελέγχου αέρα δύο επιπέδων (μάσκα ψυγείου και μπροστινή ποδιά) με αεροδυναμικά βελτιστοποιημένη βασική θέση αερισμού για μέγιστη αεροδυναμική απόδοση
-
Ιδανικά τοποθετημένοι και αεροδυναμικά/αεροακουστικά βελτιστοποιημένοι καθρέφτες στις ακμές των παραθύρων
-
Αεροδυναμικός σχεδιασμός της αεροτομής οροφής και των ενσωματωμένες πλευρικές αεροτομές
-
Πλευρικές λεπτές αεροτομές στα πίσω φώτα
-
Βελτιστοποιημένες αεροτομές τροχών εμπρός και πίσω
-
Αεροδυναμική επένδυση στους βραχίονες ανάρτησης (σε χαλύβδινη ανάρτηση)
-
Βελτιστοποιημένος σχεδιασμός των πλαισίων υποδαπέδου, ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο ομοιόμορφα για τους διάφορους τύπους κινητήρων
-
Αεροδυναμικά βελτιστοποιημένοι τροχοί
-
Αεροδυναμικά βελτιστοποιημένη ανάρτηση, η οποία χαμηλώνει στο πρόγραμμα οδήγησης Eco
Η νέα GLC είναι ένα ευχάριστα αθόρυβο όχημα με εκπληκτικά ήρεμο περιβάλλον και χαμηλή στάθμη αεροδυναμικού θορύβου και θορύβου κύλισης. Αυτό επιτεύχθηκε με ακουστική βελτιστοποίηση του κελύφους του αμαξώματος και εξελιγμένη ηχομόνωση – για παράδειγμα, στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται μια ηχομονωτική μεμβράνη στο παρμπρίζ. Ακόμα υψηλότερες προσδοκίες άνεσης ικανοποιεί το προαιρετικό ηχομονωτικό και θερμομονωτικό τζάμι.
Το διαλειτουργικό σύστημα ENERGIZING δικτυώνει διάφορα συστήματα άνεσης, για να παρέχει μια πιο αποδοτική οδηγική εμπειρία. Το προαιρετικό πακέτο ENERGIZING Plus ενεργοποιεί τα συστήματα με το πάτημα ενός κουμπιού ή με φωνητική εντολή και τα συνδυάζει σε έως και επτά προγράμματα άνεσης που προσφέρουν διαφορετικές εμπειρίες. Ταυτόχρονα, το σύστημα δημιουργεί αντίστοιχη ατμόσφαιρα στον εσωτερικό χώρο, λόγου χάρη αναζωογονητική σε περίπτωση κόπωσης ή χαλαρωτική εάν το επίπεδο stress είναι υψηλό. Το ENERGIZING COACH προτείνει μάλιστα το κατάλληλο πρόγραμμα τονωτικής άσκησης ή ευεξίας με βάση τα δεδομένα του οχήματος ή της διαδρομής. O ευφυής αλγόριθμος συνυπολογίζει επίσης πληροφορίες σχετικά με την ποιότητα ύπνου και το επίπεδο άγχους εάν ο οδηγός έχει κατάλληλη wearable συσκευή.
Το πακέτο AIR-BALANCE περιλαμβάνεται επίσης στο πακέτο ENERGIZING Plus και προσφέρει μια εξατομικευμένη εμπειρία διακριτικού αρωματικού στο εσωτερικό – σύμφωνα με τις προσωπικές προτιμήσεις και ανάλογα με τη διάθεση. Επιπλέον, με τον αναζωογονητικό ιοντισμό και το φιλτράρισμα του εξωτερικού και εσωτερικού αέρα, συμβάλλει στη βελτίωση της ποιότητας αέρα και εντείνει την αίσθηση ευεξίας. Το προαιρετικό σύστημα ENERGIZING AIR CONTROL παρακολουθεί έξυπνα την ποιότητα του αέρα στο εσωτερικό του οχήματος. Για τον σκοπό αυτό, χρησιμοποιεί αισθητήρες ποιότητας αέρα και λεπτών σωματιδίων και, σε περίπτωση υπέρβασης των οριακών τιμών, το σύστημα κλιματισμού περνάει σε λειτουργία ανακύκλωσης αέρα. Ένα φίλτρο δύο σταδίων μπορεί επιπλέον να φιλτράρει τη λεπτή σκόνη και μεγάλο ποσοστό ρύπων από τον αέρα.
Η νέα GLC διατίθεται με τη νέα πανοραμική οροφή ως προαιρετικό εξοπλισμό. Η επενδυμένη εγκάρσια δοκός είναι λεπτότερη από ό,τι στην προηγούμενη έκδοση, παρέχοντας μια σχεδόν απρόσκοπτη θέα μέσα από το μεγαλύτερη γυάλινη επιφάνεια της οροφής. Όταν χρειάζεται, η πανοραμική ηλιοροφή μπορεί να καλυφθεί με ένα ρολό σκίασης.
Με βάση την στρατηγική πολυτέλειας της Mercedes-Benz, ο βασικός εξοπλισμός της νέας GLC έχει αναβαθμιστεί σημαντικά και προσφέρει στον πελάτη εξαρχής ένα ιδιαίτερα ελκυστικό όχημα. Η γραμμή AVANTGARDE, για παράδειγμα, περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό καθώς και δημοφιλή χαρακτηριστικά όπως οι μεγάλες οθόνες, η ενσωμάτωση smartphone, η ασύρματη φόρτιση και τα θερμαινόμενα μπροστινά καθίσματα.
Επιπλέον, η λογική των πακέτων έχει απλουστευθεί σημαντικά, ώστε να διευκολύνεται η επιλογή μεταξύ των πολυάριθμων μεμονωμένων προαιρετικών στοιχείων. Τα λειτουργικά χαρακτηριστικά που παραγγέλνονται συχνά μαζί έχουν ομαδοποιηθεί πλέον σε πακέτα εξοπλισμού με βάση τις πραγματικές προτιμήσεις των πελατών. Απομένουν πολύ λίγα διαθέσιμα λειτουργικά προαιρετικά στοιχεία που δεν περιλαμβάνονται σε πακέτα. Όσον αφορά στις σχεδιαστικές επιλογές, όπως το χρώμα βαφής, οι επενδύσεις, ο διάκοσμος και οι τροχοί, οι πελάτες μας μπορούν να διαμορφώνουν τα οχήματά τους εξατομικευμένα όπως και πριν.
Η νέα GLC διατίθεται μόνον ως υβριδικό όχημα, είτε ως plug-in υβριδικό μοντέλο είτε ως ήπιο υβριδικό με τεχνολογία 48 volt και ενσωματωμένη μίζα-δυναμό (ISG). Η γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει αποκλειστικά τετρακύλινδρους κινητήρες από την τρέχουσα οικογένεια αρθρωτών κινητήρων (FAME) της Mercedes-Benz. Αντίστοιχα, με τον εξηλεκτρισμό βάσει αναγκών, η γκάμα κινητήρων συμβάλλει σημαντικά στην ευελιξία του διεθνούς δικτύου παραγωγής. Τέσσερις από αυτούς τους κινητήρες είναι ήπιες υβριδικές μονάδες που ενισχύονται έξυπνα στις χαμηλές στροφές από μια ενσωματωμένη μίζα-δυναμό δεύτερης γενιάς (ISG). Τρεις ακόμη εκδόσεις κινητήρων είναι πλήρως υβριδικές μονάδες με πρόσθετη ηλεκτρική ισχύ 100 kW και ηλεκτρική αυτονομία άνω των 100 χιλιομέτρων.
Η ενσωματωμένη μίζα-δυναμό (ISG) εξασφαλίζει άριστη απόδοση ενέργειας. Το σύστημα περιλαμβάνει το ηλεκτρικό κύκλωμα 48 volt, το οποίο επιτρέπει λειτουργίες όπως «κύλιση», ενίσχυση ή ανάκτηση ενέργειας και, ως εκ τούτου, σημαντική εξοικονόμηση καυσίμου. Επιπλέον, η εκκίνηση των κινητήρων γίνεται πολύ γρήγορα και άνετα χάρη στην ενσωματωμένη μίζα-δυναμό (ISG), με αποτέλεσμα η λειτουργία Start-Stop να είναι σχεδόν ανεπαίσθητη για τον οδηγό, όπως και η μετάβαση από την ελεύθερη κύλιση με απενεργοποιημένο κινητήρα στην έντονη επιτάχυνση με ισχύ από τον κινητήρα. Στο ρελαντί, η έξυπνη αλληλεπίδραση ανάμεσα στην ενσωματωμένη μίζα-δυναμό και τον κινητήρα εσωτερικής καύσης φροντίζει για εξαιρετικά ομαλή λειτουργία.
Υβριδικά plug-in μοντέλα: Ηλεκτρική αυτονομία άνω των 100 χιλιομέτρων (WLTP)
Η GLC έχει επίσης αποκτήσει το plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης τέταρτης γενιάς. Αξιοποιώντας τους ίδιους βασικούς κινητήρες, ο εξηλεκτρισμός έχει κάνει άλλο ένα μεγάλο βήμα. Με ηλεκτρική ισχύ πλέον 100 kW, ροπή στρέψης 440 Nm και συνολική ηλεκτρική αυτονομία άνω των 100 χιλιομέτρων (WLTP), οι καθημερινές διαδρομές μπορούν ουσιαστικά να γίνονται εξ ολοκλήρου ηλεκτρικά. Το βελτιωμένο υβριδικό πρόγραμμα οδήγησης φροντίζει για ηλεκτρική οδήγηση στα τμήματα της διαδρομής που ενδείκνυνται περισσότερο. Για παράδειγμα, η ηλεκτρική οδήγηση έχει προτεραιότητα σε μεγαλύτερες διαδρομές εντός αστικών περιοχών. Είτε με έναν από τους δύο βενζινοκινητήρες είτε με τον πετρελαιοκινητήρα, τα plug-in υβριδικά οχήματα, δεν είναι απλώς πολύ αποδοτικά, αλλά και εξαιρετικά δυναμικά στην οδήγηση.
Δύο προγράμματα οδήγησης επιτρέπουν στον οδηγό να χρησιμοποιήσει τις δυνατότητες του συστήματος κίνησης plug-in άκρως στοχευμένα:
-
BATTERY HOLD: Προτεραιότητα δίνεται στη διατήρηση της κατάστασης φόρτισης της μπαταρίας υψηλής τάσης, π.χ. όταν έχει προγραμματιστεί για αργότερα οδήγηση στο κέντρο της πόλης ή σε ζώνη χαμηλών εκπομπών. Το υβριδικό σύστημα κίνησης επιλέγει το κατάλληλο πρόγραμμα ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης και την απόσταση.
-
ELECTRIC: Ηλεκτρική οδήγηση έως 140 km/h, ρυθμιζόμενη ανάκτηση ενέργειας, ενεργοποίηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης μετά το σημείο πίεσης του πεντάλ γκαζιού.
Εάν η στρατηγική λειτουργίας βάσει διαδρομής ενεργοποιηθεί σε οποιοδήποτε από τους δύο τρόπους οδήγησης, τα δεδομένα σχετικά με την αναμενόμενη διαδρομή αξιολογούνται όταν είναι ενεργή η καθοδήγηση διαδρομής. Λαμβάνονται υπόψη παράγοντες όπως τα δεδομένα πλοήγησης, η τοπογραφία, τα όρια ταχύτητας και οι συνθήκες κυκλοφορίας σε ολόκληρη την προγραμματισμένη διαδρομή. Με τη στρατηγική λειτουργίας βάσει διαδρομής, οι δύο μορφές ενέργειας του υβριδικού οχήματος μπορούν να κατανέμονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Το σύστημα ελέγχου επιλέγει αυτόματα το καταλληλότερο πρόγραμμα, ώστε να επηρεάζεται στοχευμένα η κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας υψηλής τάσης. Για παράδειγμα, η ηλεκτρική ενέργεια μπορεί να εξοικονομηθεί για ηλεκτρική οδήγηση, ώστε να είναι δυνατή η αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση στο κέντρο της πόλης ή σε περιβαλλοντικές ζώνες.
Στα προγράμματα οδήγησης HYBRID και ELECTRIC, καθώς και BATTERY HOLD, το σύστημα υποβοήθησης ECO αξιολογεί επίσης τα δεδομένα της διαδρομής και υποστηρίζει τη μέγιστη δυνατή αποδοτικότητα και ανάκτηση ενέργειας ανάλογα με τη διαδρομή. Εάν ο χάρτης πλοήγησης ή οι αισθητήρες και οι κάμερες ανιχνεύσουν, για παράδειγμα, έναν κυκλικό κόμβο, μια στροφή φουρκέτα, μια κλειστή στροφή, μια διασταύρωση, μια ανηφόρα, ένα προπορευόμενο όχημα ή κάποιο όριο ταχύτητας, το σύστημα υποβοήθησης ECO υπολογίζει τη βέλτιστη ταχύτητα του οχήματος με βάση την απόσταση, την ταχύτητα και την κλίση.
Οι plug-in υβριδικές εκδόσεις της νέας GLC έχουν μια απτική (ενεργή) μονάδα πεντάλ γκαζιού. Στο πρόγραμμα οδήγησης ELECTRIC, η μονάδα σηματοδοτεί τη μετάβαση από την ηλεκτρική οδήγηση στην οδήγηση με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης μέσω ενός αισθητού σημείου πίεσης. Μόλις πατηθεί το πεντάλ γκαζιού πέρα από το συγκεκριμένο σημείο πίεσης, τίθεται σε λειτουργία ο κινητήρας εσωτερικής καύσης παρέχοντας πρόσθετη ροπή στρέψης.
Για πολλούς καταναλωτές, η ηλεκτρική αυτονομία αποτελεί σημαντικό παράγοντα όταν επιλέγουν ηλεκτροκίνητο όχημα. Η Mercedes-Benz βοηθά τους πελάτες της να ανακαλύψουν εύκολα πώς επιδρούν οι επιμέρους συνθήκες λειτουργίας στην πραγματική ηλεκτρική αυτονομία.
Όσον αφορά την GLC, μπορούν να συνδυάζονται διάφοροι εξωτερικοί παράγοντες, όπως η θερμοκρασία περιβάλλοντος, το προφίλ διαδρομής και οι απαιτήσεις κλιματισμού, ώστε να διαπιστώνουν με μια ματιά τι αυτονομία μπορούν να αναμένουν οι πελάτες στην καθημερινή τους οδήγηση. Με αυτόν τον τρόπο γίνεται σαφές σε ποιες συνθήκες μπορεί να αποκλίνει η πραγματική ηλεκτρική αυτονομία από την πιστοποιημένη τιμή.
Η υψηλή πυκνότητα ισχύος της υβριδικής μονάδας κίνησης παρέχεται από έναν σύγχρονο κινητήρα μόνιμης διέγερσης. Η μέγιστη ροπή 440 Nm του ηλεκτρικού κινητήρα είναι αμέσως διαθέσιμη προσφέροντας έτσι γρήγορη εκκίνηση και δυναμική απόδοση κατά την οδήγηση. Η ηλεκτρική ισχύς είναι διαθέσιμη έως το όριο των 140 km/h. Στη νέα GLC, η Mercedes-Benz χρησιμοποιεί έναν ηλεκτρομηχανικό ενισχυτή φρένων, ο οποίος ελέγχει αυτόματα την ευέλικτη μετάβαση από την υδραυλική πέδηση στην ανάκτηση ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης, εξασφαλίζοντας έτσι πάντα τη βέλτιστη ανάκτηση ενέργειας. Κατά συνέπεια, η μέγιστη ισχύς ανάκτησης έως και 100 kW μπορεί να επιτευχθεί συχνότερα από ό,τι με ένα συμβατικό, αμιγώς υδραυλικό σύστημα πέδησης.
Η μπαταρία υψηλής τάσης έχει αναπτυχθεί εσωτερικά από τη Mercedes-Benz και έχει συνολική χωρητικότητα 31,2 kWh. Ακόμη και αν έχει αδειάσει εντελώς η μπαταρία, μπορεί να επαναφορτιστεί πλήρως σε περίπου 30 λεπτά με τον προαιρετικό φορτιστή συνεχούς ρεύματος 60 kW. Για τη φόρτιση με τριφασικό ρεύμα σε wallbox συνδεδεμένο με το οικιακό δίκτυο εναλλασσόμενου ρεύματος διατίθεται ένας τυποποιημένος φορτιστής 11 kW (ανάλογα με την αγορά).
Η γκάμα των ήπιων υβριδικών μοντέλων:
GLC 200 4MATIC |
GLC 300 4MATIC |
GLC 220 d 4MATIC |
GLC 220 d 4MATIC |
||
Κυβισμός |
cc |
1.999 |
1.999 |
1.993 |
1.993 |
Ισχύς |
kW/hp |
150/204 |
190/258 |
145/197 |
198/269 |
σε |
σ.α.λ. |
5.800-6.100 |
5.800 |
3.600 |
4.200 |
Πρόσθ. ισχύς (ενίσχυση) |
kW/hp |
17/23 |
17/23 |
17/23 |
17/23 |
Μέγ. ροπή στρέψης |
Nm |
320 |
400 |
440 |
550 |
σε |
σ.α.λ. |
1.800-4.000 |
2.000-3.200 |
1.800-2.800 |
1.800-2.200 |
Πρόσθ. ροπή (ενίσχυση) |
Nm |
200 |
200 |
200 |
200 |
Κατανάλωση καυσίμου σε συνδ. κύκλο (WLTP)[1] |
l/100 km |
8,2-7,3 |
8,2-7,3 |
5,9-5,2 |
6,2-5,6 |
Εκπομπές CO2 σε συνδυασμένο κύκλο (WLTP)1 |
g/km |
186-167 |
186-167 |
155-136 |
163-146 |
Επιτάχυνση
|
δευτ. |
7,8 |
6,2 |
8,0 |
6,3 |
Τελική ταχύτητα |
km/h |
221 |
240 |
219 |
243 |
Η γκάμα plug-in υβριδικών μοντέλων:
GLC 300 e 4MATIC |
GLC 400 e 4MATIC |
GLC 300 de 4MATIC |
||
Βενζινοκινητήρες |
Πετρέλαιο |
|||
Κυβισμός |
cc |
1.999 |
1.999 |
Αναμενόμενη έναρξη πωλήσεων στις 25/11/2022. |
Ονομαστική ισχύς βενζινοκινητήρα/πετρελαιοκινητήρα |
kW/hp |
150/204 |
185/252 |
|
σε |
σ.α.λ. |
6.100 |
5.800 |
|
Ονομαστική ροπή στρέψης βενζινοκινητήρα/πετρελαιοκινητήρα |
Nm |
320 |
400 |
|
σε |
σ.α.λ. |
2.000-4.000 |
2.000-3.200 |
|
Ονομαστική ισχύς, ηλεκτροκινητήρα |
kW |
100 |
100 |
|
Ονομαστική ροπή στρέψης, ηλεκτροκινητήρα |
Nm |
440 |
440 |
|
Ισχύς συστήματος |
kW/hp |
230/313 |
280/381 |
|
Ροπή συστήματος |
Nm |
550 |
650 |
|
Ονομαστική χωρητικότητα μπαταρίας |
kWh |
31,2 |
31,2 |
|
Τελική ταχύτητα |
km/h |
218 |
237 |
|
Τελική ταχύτητα, ηλεκτροκίνηση |
km/h |
140 |
140 |
|
Επιτάχυνση
|
δευτ. |
6,7 |
5,6 |
Κατανάλωση καυσίμου σε συνδυασμένο κύκλο, σταθμισμένη (WLTP)[2] |
l/100 km |
0,8-0,6 |
0,8-0,6 |
|
Εκπομπές CO2 σε συνδυασμένο κύκλο, σταθμισμένες (WLTP)2 |
g/km |
19-14 |
19-14 |
|
Κατανάλωση ρεύματος σε συνδυασμένο κύκλο, σταθμισμένη (WLTP)[3] |
kWh/100 km |
26,8-24,0 |
26,8-24,0 |
|
Ηλεκτρική αυτονομία (EAER συνδ. κύκλος) (WLTP)3 |
km |
104-120 |
104-120 |